کاش عصر ظهور را درک کنیم
اللهم عجل لولیک الفرج
آخرین مطالب
چرا خداوند متکبر است؟
روایت حضرت ام‌کلثوم(س) از آخرین افطار پدر
محل ضربت خوردن حضرت علی(ع) در مسجد کوفه+ تصاویر
حضرت علی(ع) از دیدگاه اندیشمندان غیرمسلمان
شب قدر
معنی رمضان(شهر رمضان)
دانلود گلچین مولودی ولادت امام حسین ( ع )
ولادت امام حسین ( ع )
تولد امام حسین (ع)
حضرت علی (ع)
حدیث قدسی، مرحوم شیخ حر عاملی، ص 12
ذکر
ما را ببخش
توكل جایگزینی برای خودكشی
عید مبعث مبارک
خداوند در حدیث قدسی می فرماید:
خانه ی علی(ع)
یا الله
شهادت حضرت فاطمه س
 
آرشیو مطالب
مرداد 1392
تير 1392
خرداد 1392
ارديبهشت 1392
فروردين 1392
اسفند 1391
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
آبان 1391
مهر 1391
شهريور 1391
مرداد 1391
تير 1391
 
پیوندهای روزانه
منتظران موعود
حمل و ترخیص خرده بار از چین
حمل و ترخیص چین
شوری سنج اکواریوم
یکانسر
آی کیو مگ
ریحون مگ
مجله خبری کسب و کار برتر
تیزر تبلیغاتی رایگان
فروش هورمونهای گیاهی
دانلود انیمیشن و کارتون جدید
بام میهن
آرشیو پیوندهای روزانه
 
پیوندها
سایت جامع اسلام و اهل بیت
اشک منتظر
مسیرت مشخص امیرت مشخص نکن دل دل ای دل بزن دل به دریا
مدح عشق
فرهنگی ورزشی
دانستن انچه که نمیدانیم
فرهنگ اندیشه
بزرگترین سایت مذهبی
دستان سیستان
هیئت الشهداء قزوین
عشق اول و آخر من...
نشان سیز
موعود مهربانی
بچه های کلاس 202 شهید بهشتی بروجرد
دیوونه ی حسین حسین حسین
صراط 27
آموزش مطالعات علوم اجتماعی
یاحسین غریب مادر
طلوع ستاره
بچه های آخر الزمان
چادر ممنوع
پایگاه اهل البیت علیهم السلام
░▒(پایگاه مداحی کربلایی محسن احمدی)▒░
مسجدچهارده معصوم (ع)آبادان
ساخت★کدصوتی★بنر★صفحه ورودی★صلواتی★
محفل نوجوانان
۞یاران منتظر ۞
به سوی ظهور
غبار غم سالها انتظار
دانلود کلیپ های مذهبی و انقلاب اسلامی
فداییان رهبر
علی مشکل گشا
یا صاحب الزمان
جحاب
کشکول صوف باف
با ولایت تا شهادت
جهان در انتظار توست
وادی دین و زندگی
تبادل لینک رایگان و هوشمند سایت سیحون | مرجع تخصصی آموزش کامپیوتر
ترنم الماس
باغچه تنهایی
منتظران مهدی او خواهد آمد
یامهدی*ظهور*ضدفراماسونری*شیعه
ساعت رومیزی ایینه ای
رقص نور لیزری موزیک

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کاش عصر ظهور را درک کنیم و آدرس asre_zohour.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 
مفاتيح الجنان نسخه اندرويد

م افزار مفاتیح الجنان سماتوس نسخه ۱ آندروید

نرم افزار مفاتیح الجنان سماتوس نسخه ۱ آندروید

پس از استقبال کاربران موبایل از نرم افزار مفاتیح الجنان که در سه نسخه ارائه شد ، به تازگی موسسه مبین موبایل با همکاری شرکت سما توس نسخه مخصوص سیستم عامل آندروید از این نرم افزار را تهیه و تولید کرده اند. این نسخه که ویرایش کاملی از کتاب شریف مفاتیح است شامل ادعیه، زیارات، ملحقات و حاشیه مفاتیح می‌باشد. به دلیل اینکه این نرم افزار تحت استانداردهای آندروید تولید شده است گوشی شما حتما باید از زبان فارسی پشتیبانی کند در غیر این صورت نرم افزار قابل اجرا نخواهد بود.

براي دريافت اينجا كليك كنيد

بندۀ خدا | 11:20 قبل از ظهر - سه شنبه 26 بهمن 1391برچسب:مفاتیح الجنان,نرم افزار,کتاب,مذهبی,
+
 
نرم افزار مهدویت از منظر امام محمد باقر نسخه جاوا و اندروید

 

نرم افزار مهدویت از منظر امام محمد باقر نسخه جاوا و اندروید

 

مقدّمه‏
سخن گفتن از وجود مقدّس امام زمان‏علیه السلام کاری است دشوار. اما هرکسی به فراخور استعداد و شایستگی‏اش نسبت به آن حضرت اظهار علاقه نموده و ابراز عشق می‏کند. چرا که هر انسانی فطرتاً تشنه عدالت و سعادت و کمال است و همه آن را در وجود شخصیتی والا و از قبیله نیکان می‏داند و انتظار روزی را می‏کشند که آن منجی عالم بشریت، ظهور کرده و عطر دل‏انگیز عدالت و معنویت را در فضای غم‏زده و ستم دیده دنیای امروزی بپراکند.

 

آری، انتظار فرج گرچه در ظاهر تعلّق به شیعیان دارد، اما در عالم واقع هرکس به نوعی و به هر زبانی موضوع انتظار قدوم آن موعود آسمانی را در صفحه دل خود دارد. مردمانی که از نابرابری، تبعیض و زورگوئی و حق کشی‏ها به جان آمده‏اند و به دنبال انیس تنهائی و مرهم گذار دردهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی می‏گردند تا در پرتو حکومت وی نَفَسی تازه کرده و آرامشی را در زندگی احساس کرده و طعم شیرین عدالت و اخلاق و انسانیت به معنای واقعی را بچشند.

کتاب موبایل مهدویت از نظر امام باقر(ع) که در نسخه جاوا و اندروید اماده شده که قابل نصب برروی کلیه گوشی های دارای این پلتفرم می باشد

جهت دریافت کتاب بر روی لینک زیر کلیک کنید!!!
دانلود

 

بندۀ خدا | 9:55 قبل از ظهر - سه شنبه 24 بهمن 1391برچسب:کتاب,نرم افزار,دانلود,جاوا,اندروید,
+
 
چرا خدا ما را امتحان میکند؟


 
چرا خدا ما را امتحان می کند؟

یکی از اموری که سبب تکمیل و تهذیب نفس و تصفیه اخلاق و تهییج قوا و نیروهای نهفته وجود انسان می شود و در حکم نیروی محرکه دستگاه موجود انسان است، شداید و سختیها و مصیبتها است. در آیات قرآن و روایات زیاد این مضمون به چشم می خورد که خداوند فلان پیغمبر یا فلان بنده صالح دیگر را در معرض بلاها و شداید قرار دارد، یا این مضمون که خداوند شداید و بلاها را مخصوصا متوجه کسانی می کند که مورد لطف و رحمت خاصه او هستند یا این مضمون که شداید و سختیها تحفه های الهی است. مثلا در حدیث است: خداوند یاد می کند و مورد نوازش قرار می دهد بنده مومن را به وسیله فرستادن یک سختی و مشکل، آن طور که یک مرد در وقتی که در مسافرت است با فرستادن یک هدیه خاندان خود را یاد می کند و مورد محبت و نوازش قرار می دهد. (کافی ج 2 ص 255)

یا در حدیث وارد شده خداوند وقتی که بنده ای را دوست بدارد، او را در شداید غرق می کند. (کافی ج 2 ص 253)

این سوال ابتدا به ذهن هر کسی می آید که چگونه لطف و محبت و رضایت خداوند از کسی اقتضا می کند که او را با شداید و مشکلات مواجه کند؟ لازمه مهر و محبت فراهم کردن موجبات خوشی و آسایش است نه موجبات سختی و عدم آسایش. باز یک نوع تعبیر دیگری در زبان قرآن و سنت هست که سوال دیگری پیش می آورد و آن تعبیر امتحان است.

خداوند بندگان را به وسیله شداید و بلایا امتحان می کند یعنی چه؟ مگر خداوند از باطن مردم بی خبر است که می خواهد با امتحان چیزی را بفهمد؟ مگر نه این است که در قرآن مجید آمده که هیچ ذره ای و هیچ حرکتی و جنبشی بالاخره هیچ امر کوچک و بزرگی درعالم هستی نیست مگر آنکه معلوم و مکشوف حق متعال است؟ پس امتحان یعنی چه؟

یک وقت چیزی را مورد امتحان قرار می دهند برای اینکه مجهولی را تبدیل به معلوم کنند. برای این کار شیئی را به عنوان میزان و مقیاس به کار می برند. مثل اینکه متاعی را در ترازو می گذارند تا بفهمند که وزن واقعی آن چقدر است. ترازو فقط وسیله توزین است اثرش فقط این است که وزن واقعی جسم را معلوم می کند. ترازو خود تاثیری در زیاد کردن یا کم کردن آن جسم ندارد.

امتحان اگر فقط به معنی به کار بردن میزان و مقیاس برای کشف مجهولی باشد، البته درباره خداوند صحیح نیست. امتحان معنی دیگر هم دارد و آن از قوه به فعل آوردن و تکمیل است. خداوند که به وسیله بلایا و شداید امتحان می کند به معنی این است که به وسیله اینها هر کسی را به کمالی که لایق آن است می رساند. فلسفه شداید و بلایا فقط سنجش وزن و درجه نیست. همچنین زیاد کردن وزن و بالا بردن درجه و افزایش دادن به کمیت است. خداوند امتحان نمی کند که وزن واقعی و حدود درجه معنوی و اندازه شخصیت کسی معلوم شود؛ امتحان می کند یعنی در معرض بلایا و شداید قرار می دهد که بر وزن واقعی و درجه معنوی و حد شخصیت آن بنده افزوده شود. امتحان نمی کند که بهشتی واقعی و جهنمی واقعی معلوم می شود امتحان می کند و مشکلات و شداید به وجود می آورد که آنکه می خواهد به بهشت برود، در خلال همین شداید خود را شایسته و لایق بهشت کند و آن که لایق نیست سرجای خود بماند.

حضرت علی (ع) فرمود: نگویید خدایا به تو از فتنه ها و مایه گرفتاریها پناه می برم زیرا هیچ کس نیست که با گرفتاری ها مواجه نباشد؛ بگویید خدایا از فتنه های گمراه کننده، از جنبه های گمراه کننده فتنه ها به تو پناه می برم.

فلسفه بلایا و شداید و سختیها و اثر آنها در وجود آدمی معلوم می شود؛ معلوم شود که به حکم قانون و ناموس خلقت بسیاری از کمالات است که جز در مواجهه با سختیها و شداید جز در نتیجه تصادمها و اصطکاک های سخت جز در میدان مبارزه و پنچه نرم کردن با حوادث جز در روبرو شدن با بلایا و مصائب حاصل نمی شود. نه این است که اثر شداید و سختیها تنها ظاهر شدن و نمایان شدن گوهر واقعی است به این معنی که هر کس یک گوهر واقعی دارد که رویش پوشیده است.

عاشقتم خدا | 1:41 بعد از ظهر - دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:,
+
 
تشکیل خانواده در سایه آموزه‌های قرآنی

 

 

 

خبرگزاری فارس: تشکیل خانواده در سایه آموزه‌های قرآنی

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس، روزنامه رسالت امروز دوشنبه 91/11/23 نوشت: تحولات اجتماعی در جامعه امروز نقش بسزایی در کم‌رنگ شدن معیارها و مولفه‌های بیان شده در قرآن کریم در زمینه انتخاب همسر داشته و این تحولات باعث شده تا برخی از مولفه‌های همسر‌گزینی به فراموشی سپرده شود و اولویت‌های دیگری غیر از مولفه‌های ذکر شده در این مصحف شریف در امر انتخاب همسر مورد توجه قرار گیرد.

امروزه با بازگشت به معیار های قرآنی همسر گزینی و رعایت آنها در تشکیل نهاد خانواده می توان به بسیاری از معضلات اجتماعی که ریشه در خانواده دارد پایان داد.ناآگاهی جوانان نسبت به اصول مورد نظر قرآن در امر همسرگزینی شرایطی را فراهم کرده است که معیارهای قرآنی علاوه بر کم‌رنگ شدن در جامعه، مبدل به اصولی شعاری و حاشیه‌ای شوند.

توجه به ویژگی‌های قرآن در زمینه ازدواج در میان جوانان کمتر شده اما به هر حال نمی‌توان وجود آن را نفی کرد و جوانان بسیاری در جامعه امروزی هستند که تمایل به پاکی داشته و معیارهای قرآنی را به عنوان یک آرمان و الگوی مناسب مورد توجه قرار می‌دهند.رعایت مولفه‌های مورد تأکید قرآن در امر ازدواج می‌تواند جامعه و جوانان را به‌سوی تعالی پیش برد و چه بسا نمایش و به تصویر کشیدن این رهنمون‌ها تأثیرات بسزایی را خواهد داشت.

عبدالحمید فرزانه، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در این باره می گوید:«انتخاب همسر در قرآن کریم بر حول دو محور مهم و اساسی استوار است، یکی آگاهانه بودن امر همسرگزینی و دیگری داشتن عشق، محبت و مودت بین دو طرف است.معنای مودت و محبت که در قرآن کریم بر روی آن تأکید شده امروزه مورد غفلت قرار گرفته است و متأسفانه امروزه با عدم رعایت مرزهای محرمی و نامحرمی، مودت جای خود را به احساسات اولیه غریزی داده است.در اسلام با زیبایی فرد طرف مقابل ازدواج مخالفت نشده است، اما از ملاک‌های اصلی همسرگزینی به حساب نیامده و بیشتر به مهربانی و اخلاق سالم تأکید شده است. امروزه به جای توجه به اصالت خانوادگی که قرآن کریم به آن توجه کرده، مال و مکنت دنیوی مورد توجه است و مواردی که باید این دو را به کمال برساند مورد غفلت شدید قرار گرفته است که این‌گونه خانواده‌ها دوام زیادی نیز ندارند، زیرا به جای عنصر محبت و اعتقادات الهی برپایه‌های لرزانی استوار شده اند».

مهم‌ترین مولفه برای انتخاب همسر از نگاه قرآن، انتخاب فردی صالح و مومن است و رعایت حق و حقوق زوجین و همکاری میان زن و مرد نیز از دیگر مواردی است که افراد در انتخاب همسر باید به آن توجه داشته باشند.

 

از نظر قرآن کریم مرد و زن در کنار هم به سعادت و کمال واقعی می‌رسند و لازمه خوشبختی و سعادت مردان و زنان ازدواج، تعامل و همکاری میانشان است، که در این زمینه سفارش زیادی به جوانان برای ازدواج و انتخاب همسر مناسب شده است.در جامعه امروز جوانان باید بر اساس ویژگی‌های خانوادگی و شخصیتی خود همسر مورد نظر خود را انتخاب کنند.

 

به دلیل وجود اقلیت‌ها، زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف در کشور ما، انتخاب همسر باید با درنظرگیری این عناصر انجام شود تا جوانان در آینده دچار مشکل نشوند، دختران و پسران جوان باید همسری را انتخاب کنند که در اکثر موارد توافق و تفاهم داشته باشد و این مقوله از تأکیدات دین و مذهب ماست.

امان‌الله قرایی‌مقدم دارای دکترای جامعه‌شناسی و آسیب‌شناس خانواده در خصوص اثرات رعایت معیار های دینی و قرآنی در انتخاب همسر می گوید:«کسانی‌که در امر همسرگزینی از دستورات قرآن کریم، پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) پیروی کنند، زندگی‌های موفقی را شروع خواهند کرد.اگر دین را در عرصه جامعه مورد توجه قرار دهیم خواهیم دید که افراد در مناسبت‌های مذهبی کمتر به هنجار شکنی روی می‌آورند و اگر جوانان نیز در انتخاب همسر با رویکردی دینی و با توجه به آموزه‌های قرآنی اقدام کنند در این راه با شکست مواجه نمی‌شوند.

 

در مجموع دین بویژه دین اسلام نقش بازدارنده در آسیب‌های اجتماعی دارد و یکی از آسیب‌های اجتماعی که بیشتر جوامع با آن دست به گریبان هستند، عدم صحیح گزینش همسر و مشکلات پس از آن است که اگر این عمل همراه با معنویت و اعتقادی مذهبی انجام شود، بسیاری از معضلات جامعه برطرف خواهد شد».

در دنیای امروز ذهنیت مادی بر جوامع حاکم و معنویت کم رنگ شده است و فخر‌فروشی، اسراف و تبذیر در جوامع بشری گسترش پیدا کرده است و جامعه ما نیز از این قاعده مستثنی نیست و این مسئله باعث شده جوانان در امر همسرگزینی ملاک‌های مادی را در اولویت قرار دهند و به معنویت کمتر توجه کنند.این مسئله باعث شده است ازدواج و همسرگزینی در جامعه ما بسیار سخت شود و جوانان نتوانند به راحتی ازدواج کنند و همین امر نیز باعث بالا رفتن سن ازدواج شده است. برای از بین بردن این فرهنگ غلط که با دستورات دین مبین اسلام نیز مغایرت دارد، باید رسانه‌های گروهی مانند رادیو، تلویزیون، مطبوعات و خبرگزاری‌ها با آگاه کردن خانواده‌ها و افراد سعی در اصلاح آن کنند.

فرزاد محمودیان، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و مدرس معارف اسلامی دانشگاه شیراز، در خصوص معیار های قرآنی انتخاب همسر می گوید:"قرآن کریم، در آیه‌های مختلفی به ارتباط میان زن و مرد اشاره و ازدواج و همسر‌گزینی را مهم‌ترین عامل ایجاد آرامش روحی، ایجاد رحمت و مهربانی میان زنان و مردان می‌داند.قرآن در بخش‌های مختلفی به مولفه‌های صحیح ازدواج پرداخته و به مردان و زنان توصیه کرده که افراد صالح، پاک و مطهر را برای همسر‌ی خود انتخاب کنید که اگر فقیر و نیازمند باشید، خداوند از برکات خود به شما عطا کرده و شما را غنی و بی‌نیاز می‌کند.

 

تمام احادیث و روایات عنوان شده از سوی پیامبر(ص) و بزرگان دین نشان از اهمیت بالای همسر‌گزینی در میان آنان دارد که به شکل‌های مختلف بیان شده و امت خود را به ازدواج و تشکیل خانواده تشویق کرده‌اند.مهم‌ترین مسئله در انتخاب همسر، ایمان، اعتقاد و باورهای دینی بوده و داشتن تفاهم، همفکری و همدلی نیز در مرحله بعدی قرار دارد، همچنین همتراز بودن در زمینه‌های مالی نیز از دیگر معیار‌هایی است که مردان و زنان در انتخاب همسر باید ملاک قرار دهند البته زیبایی، جمال و خصوصیات اخلاقی از دیگر مولفه‌هایی است که در مراحل بعدی باید مورد توجه قرار گیرد".

در این بین نباید از نقش و اهمیت نهاد های آموزشی و فرهنگ ساز غافل شد.نقش نهادهای دولتی، صدا و سیما، مطبوعات و روحانیت در اشاعه فرهنگ ازدواج از اهمیت بالایی برخوردار است و در صورتی که نقش خود را به درستی ایفا کنند می‌تواند تاثیر مثبتی در انتخاب جوانان داشته باشند.مدارس و دانشگاه‌ها به دلیل ارتباط نزدیک با جوانان می‌توانند با برنامه‌ریزی منسجم و هماهنگ کمک زیادی به آنان داشته و معیارهای درست را به جوانان معرفی کرده و آموزش‌های لازم را در زمینه انتخاب همسر و تشکیل خانواده به آنها ارائه دهند.

 

صدا و سیما به عنوان یک دانشگاه عمومی با تولید فیلم‌ها و برنامه‌های آموزشی و مشاوره‌ای می‌تواند نقش برجسته‌ای را در این میان به عهده گرفته و با برنامه‌های خلاق جوانان را به سمت و سوی انتخاب درست هدایت کند.رسانه‌های گروهی و در رأس آنها صدا و سیما به واسطه حجم بالای مخاطب می‌توانند نقش بسزایی در این عرصه ایفا کنند.متأسفانه در فیلم‌ها و سریال‌ها شاهد نمایش تجملات هستیم که این روش ما را از معرفی الگوهای قرآنی انتخاب همسر در جامعه دور

می کند.امروز تقریبا در هیچ برنامه نمایشی شاهد خانه‌‌های سنتی جنوب‌شهر و یا آپارتمان‌های با متراژ کوچک و ساده نیستیم که این امر با واقعیت زندگی اکثر مردم متفاوت است و بالطبع توقعات و انتظارات نسل جوان را افزایش خواهد داد و زمینه‌ساز زیاده‌خواهی‌های بسیاری خواهد شد.

دستورات قرآن کریم در باب ازدواج مطابق فطرت انسان است و این ما هستیم که باید خود را با رهنمودهای قرآن کریم تطبیق دهیم و شرایط حساب نشده خود را در این رابطه تعدیل کنیم. اگر ما طبق دستورات قرآن کریم و بزرگان دین اسلام زندگی کنیم، خواهیم دید که زندگی ما بسیار به روز، متکامل و پیشرفته خواهد بود و در مسیر رشد و شکوفایی قرار خواهد گرفت.

بسیاری از مشکلات زندگی روزمره ما از نا آگاهی و عدم اطلاع از مبانی قرآنی است و همین امر در همسرگزینی و تشکیل خانواده ما را از اصول اساسی اسلام دور کرده است.مهمترین غفلتی که در امر ازدواج در جامعه رواج پیدا کرده این است که ما وعده‌های الهی را از یاد برده‌ایم و گشایش‌های مورد نظر خدا را فراموش کرده‌ایم و همین عامل باعث عقب افتادن ازدواج جوانان شده است.

 

عاشقتم خدا | 1:37 بعد از ظهر - دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:,
+
 
قرآن منسوب به دستخط امام کاظم(ع) +عکس

یک قرآن منحصر به فرد روی پوست آهو نوشته شده که منسوب به دستخط مبارک امام کاظم(ع) است. این مصحف شریف 425 سال پیش توسط شیخ بهایی وقف شده است و اکنون در کتابخانه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود.

به گزارش فارس، در صفحه اول قرآن منسوب به دستخط امام هفتم شیعیان، وقفنامه‌ای به خط و امضای شیخ بهایی در سال 1009 هجری قمری دیده می‌شود.

این قرآن دارای 83 برگ، قطع: بیاضی، 28 × 17 سانتی متر، 6 سطر در هر صفحه، اندازه نوشته: 15 × 10 سانتی‌متر، اوراق متن و حاشیه شده، نوع مرکب: مشکی مایل به قهوه‌ای است.

در این اثر معنوی بخشی از کلام الله مجید از آیه 252 سوره بقره تا آیه 89 آل عمران را شامل می‌شود که به خط کوفی، روی پوست آهو کتابت شده است.
 


 

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی درباره ویژگی‌های خطی و تزئینات این اثر معنوی و هنری می‌گوید: این قرآن دارای نقش و سجع مهر و تعدادی یاداشت‌های تاریخی و مهر متولیان وقت است. جلد این مصحف شریف: دو رویه دارای جدول بندی زرکوب، برون جلد: تیماج ساغری روغنی زرکوب، دارای ترنج و سرترنج با نقش «خط مبارک امام مفترض الطاعه موسی بن جعفر علیه السلام» به رنگ سفیداب محرر در زمینه زر، درون جلد: تیماج زرشکی دارای دو شمسه زرکوب با نقش «صحاف کتابخانه خسرو» و «اول حمل سنه 1297 اتمام پذیرفت» لت دیگر جلد دارای ترنج و سرترنج با نقش «السلطان ناصر الدین شاه ... و تولیت جناب میرزا موتمن المللک سعیدخان 1297» به رنگ سفیداب در زمینه زر است.

بر اساس این گزارش، هم اکنون بیش از 16 هزار و 500 نسخه قرآن، جزوه قرآن و دستنوشته قرآنی خطی در گنجینه مخطوطات کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود.

عاشقتم خدا | 1:33 بعد از ظهر - دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:,
+
 
دهه ی فجر مبارک

http://media5.irna.ir/1391/13911112/80521803/80521803-3689801.jpg

بندۀ خدا | 10:54 بعد از ظهر - چهار شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,
+
 
ابیاتی در وصف آقا

اي آنکه در نگاهت حجمي زنور داري

کي از مسير کوچه قصد عبور داري؟

چشم انتظار ماندم، تا بر شبم بتابي

اي آنکه در حجابت درياي نور داري

من غرق در گناهم، کي مي کني نگاهم؟

برعکس چشمهايم چشمي صبور داري

از پرده ها برون شد، سوز نهاني ما

کوک است ساز دلها، کي ميل شور داري؟

در خواب ديده بودم، يک شب فروغ رويت

کي در سراي چشمم، قصد ظهور داري؟

بندۀ خدا | 10:47 بعد از ظهر - چهار شنبه 19 بهمن 1391برچسب:شعر,امام زمان,,
+
 
دانلود کتاب پرسمان مهدویت (ویژه موبایل)

باورداشت «مهدویّت»، خورشیدی است زندگی‌بخش که جوانه‌های سرشار حیات پیروان اهل بیت (علیه السلام) با اشعه‌های روحپرور آن, شادابی و بالندگی یافته است.
«مهدویّت»، استمرار راهی است که با رو به رویی دو فرزند حضرت آدم آغاز شد و با تلاش خستگی ناپذیر تمامی پیامبران الهی در رونق بخشی به حق, ادامه یافت و با کوشش‌های تعالی آموز و رشد‌آفرین واپسین سفیر الهی, خاتم رسولان به کمال رسید.
«مهدویّت»، میوة ارجمند همة پیامبری‌هاست. سرچشمة سرشار همة برکت‌ها و جلوه‌گاه آفاق‌آفرین همة خوبی‌ها و زیبایی‌هاست.... چشم اندازی است جاذبه‌دار و زیبا، پیش روی جهان، و به جهانِ پیش رو. امیدی است دگرگون‌کننده و لذّت بخش، به روزگار آینده و آیندة روزگار. رویکردی است جدّی و نوید‌بخش، به انسان آینده و آیندة انسان. «مهدویّت»، باور به سپیده دمی است که آموزه‌های آفتابگونِ داد و دادگری, تمام گسترة کرة خاکی را به پرتو خود روشن نماید. و «پُرسمان مهدویّت», گامی است ژرفکاوانه و باورزا, هر چند کوچک و کوتاه, امّا دیگرگون, در این گل‌زار خوش بو و بی‌پایان؛ باشد تا پذیرفتة طبع نازکِ نونِگران و نواندیشان افتد.


منبع : برداشت کتاب موبایل از نورالمبین

 

بندۀ خدا | 10:15 بعد از ظهر - چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:جاوا,کم حجم,پرسمان,مهدویت,
+
 
انفاق در راه خدا و آمرزش گناهان


 

 

إِن تُبْدُواْ الصَّدَقَاتِ فَنِعِمَّا هِیَ وَإِن تُخْفُوهَا وَتُؤْتُوهَا الْفُقَرَاء فَهُوَ خَیْرٌ لُّكُمْ وَیُكَفِّرُ عَنكُم مِّن سَیِّئَاتِكُمْ وَاللّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرٌ ﴿سوره بقره-آیه 271﴾
 

اگر صدقه ‏ها را آشكار كنید، این‏، كار خوبى است‏، و اگر آن را پنهان دارید و به مستمندان بدهید، این براى شما بهتر است‏؛ و بخشى از گناهانتان را می ‏زداید، و خداوند به آنچه انجام می ‏دهید آگاه است‏. (۲۷۱)



 

دانلود قرائت آیه

تفسیر آیه:


در این آیه سخن از چگونگى انفاق از نظر آشكار و پنهان بودن است ، مى‏فرماید : اگر انفاقها را آشكار كنید ، چیز خوبى است ، و اگر آنها را مخفى ساخته و به نیازمندان بدهید براى شما بهتر است ( ان تبدوا الصدقات فنعما هى و ان تخفوها و تؤتوها الفقراء فهو خیر لكم).

و بخشى از گناهان شما را مى‏پوشاند ( و در پرتو این كار بخشوده خواهید شد ) و خداوند به آنچه انجام مى‏دهید ، آگاه است ( و یكفر عنكم من سیئاتكم و الله بما تعملون خبیر).

نكته ‏ها:

-تردیدى نیست كه انفاق علنى و آشكار در راه خدا و اختفاى آن هر كدام اثر مفیدى دارد ، زیرا هنگامى كه انسان به طور آشكار و علنى مال خود را در راه خدا انفاق مى‏كند اگر انفاق واجب باشد گذشته از این كه مردم تشویق به اینگونه كارهاى نیك مى‏شوند ، رفع این تهمت نیز از انسان مى‏گردد كه به وظیفه واجب خود عمل نكرده است .

و اگر انفاق مستحب باشد ، در حقیقت یك نحوه تبلیغ عملى است كه مردم را به كارهاى خیر و حمایت از محرومان و انجام كارهاى نیك اجتماعى و عام المنفعه تشویق مى‏كند.

و چنانچه انفاق به طور مخفى ، و دور از انظار مردم انجام شود ، به طور قطع ریا و خودنمائى در آن كمتر است ، و خلوص بیشترى در آن خواهد بود ، مخصوصا در باره كمك به محرومان ، آبروى آنها بهتر حفظ مى‏شود ، و لذا آیه فوق مى‏گوید : هر یك از دو كار در مورد خود خوب و شایسته است.

بعضى از مفسران گفته‏اند این دستور تنها در باره انفاقهاى مستحبى است و انفاقهاى واجب از قبیل زكات و مانند آن بهتر است همیشه آشكار و علنى باشد .

ولى مسلم است كه هیچ یك از این دو دستور ( اظهار و اخفاى انفاق ) جنبه عمومى و همگانى ندارد بلكه موارد مختلف است در پاره‏اى از موارد كه اثر تشویقى آن بیشتر است و لطمه‏اى به اخلاص نمى‏زند ، بهتر است اظهار گردد ، و در مواردى كه افراد آبرومندى هستند كه حفظ آبروى آنها ایجاب مى‏كند انفاق به صورت مخفى انجام گیرد و بیم ریاكارى و عدم اخلاص مى‏رود مخفى ساختن آنبهتر خواهد بود.

در بعضى احادیث تصریح شده كه انفاقهاى واجب بهتر است اظهار گردد ، و اما انفاقهاى مستحب بهتر است مخفیانه انجام گیرد.

از امام صادق (علیه‏السلام‏) نقل شده كه فرمود : زكات واجب را به طور آشكار از مال جدا كنید و به طور آشكار انفاق نمائید اما انفاقهاى مستحب اگر مخفى باشد بهتر است.

این احادیث با آنچه در بالا گفتیم منافات ندارد ، زیرا انجام وظائف واجب كمتر آمیخته به ریا مى‏شود ، چون وظیفه‏اى است كه در محیط اسلامى هر كس ناچار است آن را انجام دهد و همچون یك مالیات قطعى است كه باید همه بپردازند ، بنابر این اظهار آن بهتر است و اما انفاقهاى مستحبى چون جنبه الزامى ندارد ممكن است اظهار آن به خلوص نیت بزند لذا اختفاى آن شایسته‏تر مى‏باشد.

-از جمله و یكفر عنكم من سیئاتكم استفاده مى‏شود كه انفاق در راه خدا در آمرزش گناهان اثر عمیق دارد زیرا بعد از دستور انفاق در این جمله مى‏فرماید : و گناهان شما را مى‏پوشاند.

البته مفهوم این سخن آن نیست كه بر اثر انفاق كوچكى ، همه گناهان بخشوده خواهد شد ، بلكه با توجه به كلمه من كه معمولا براى تبعیض به كار مى‏رود استفاده مى‏شود كه انفاق قسمتى از گناهان را مى‏پوشاند .

روشن است كه آن قسمت بستگى به مقدار انفاق و میزان اخلاص دارد.در باره اینكه انفاق سبب آمرزش مى‏شود از طرق اهل بیت (علیهم‏السلام‏) و اهل تسنن روایات زیادى وارد شده است از جمله در حدیثى آمده است : انفاق نهانى خشم خدا را فرو مى‏نشاند ، و همانطور كه آب آتش را خاموش مى‏كند گناه انسان را از بین مى‏برد.

و نیز در روایتى آمده است : هفت كس هستند كه خداوند آنها را در سایه لطف خود قرار مى‏دهد ، در روزى كه سایه‏اى جز سایه او نیست : پیشواى دادگر ، و جوانى كه در بندگى پروردگار پرورش مى‏یابد ، و كسى كه قلب او با سجده پیوسته است ، و كسانى كه یكدیگر را براى خدا دوست دارند با محبت گرد هم آیند و با محبت متفرق شوند ، و كسى كه زن زیباى صاحب مقامى او را به گناه دعوت كند و او بگوید من از خدا مى‏ترسم ، و كسى كه انفاق نهانى مى‏كند بطورى كه دست راست او از انفاقى كه دست چپ او كرده آگاه نمى‏گردد ! و كسى كه تنها به یاد خدا مى‏افتد و قطره اشكى از گوشه‏هاى چشم او سرازیر مى‏شود .

-ضمنا مفهوم جمله و الله بما تعملون خبیر این است كه خدا عالم است به آنچه انفاق مى‏كنید ، چه آشكار باشد و چه مخفى و همچنین او از نیات شما آگاه است كه اظهار و اخفاى انفاق را به چه منظور و هدفى انجام مى‏دهید .

در هر حال آنچه در انفاق مؤثر است نیت پاك و خلوص در عمل است ، به علاوه دانستن و ندانستن مردم اثرى ندارد و آنچه مهم است علم خداست زیرا اوست كه جزاى اعمال انسان را مى‏دهد و از نهان و آشكار آگاه است.

عاشقتم خدا | 12:7 قبل از ظهر - چهار شنبه 11 بهمن 1391برچسب:,
+
 
ولادت پیامبر ص و امام صادق ع

 

ولادت پیامبر اسلام (صلّی الله علیه و آله و سلّم)
 
پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) در شهر مکه، واقع در منطقه حجاز، در شبه جزیره عربستان متولد شدند. زمان ولادت ایشان مقارن با دوران جاهلیت بود.
 
دوران جاهلیت
تقریباً از 200 سال قبل از بعثت، تا زمان بعثت پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) را دوران جاهلی می‌گویند؛ و منظور از جاهلیت انجام هر عمل خلاف و نادرست است که از روی جهل باشد. عرب صحرانشین به صورت جدی پایبند به دین خاصی نبوده و ظاهربین و مادی بوده است. اعراب شهرنشین هم معمولاً بت‌پرست بوده و بتهایی از سنگ و چوب و خرما را می‌پرستیدند، که گاهی در هنگام فقر همین بتها را آرد کرده و می‌خوردند. رسم دخترکشی در میان آنها امری عادی بوده و جنگ و نزاع میان قبایل به صورت یک سنت معمول درآمده بود. اعتقاد به ارواح در میان آنها رواج داشته و توهم و خرافات در زندگی آنها تأثیر گذاشته بود. ولی پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم)، بت پرستی را برانداخت و زندگی عرب را که یکسره غرور و تعصب بود، جاهلیت خواند و محکوم کرد. آزادیهای بی‌حد آنها را با گسترش اخلاق و عفت محدود کرد و از آنها که همیشه با هم نزاع می‌کردند، مردمی متحد پدید آورد.
 
قبیله قریش و نیاکان پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم):
قبیله قریش که پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) از میان آنها بپاخاست، یکی از بانفوذترین قبایل عرب بوده و بعد از اسلام نیز تا قرنها بر جهان اسلام حکومت کرده است. بیشتر شهرت قریش مربوط به "قصی بن کلاب" جد چهارم پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) است. "عبدمناف" فرزند قصی، جد سوم پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم)، از نجابت و خوشرفتاری خاصی با مردم برخوردار بود. "هاشم" جد دوم پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) نیز جزو چهره‌های درخشان قریش بود، و فرزند او "عبدالمطلب"، جد اول پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) از نامی‌ترین و عاقل‌ترین افراد عرب در زمان خود به شمار می‌رفت. او بود که چاه زمزم را که پر شده بود حفر کرد و وظیفه آب دادن به حاجیان و رسیدگی و پذیرایی از آنها به او رسید. نسل پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) به حضرت اسماعیل‌ (علیه السلام) رسیده که همه آنها حنیف یعنی یکتاپرست بوده‌اند.
عبدالله، پدر پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) کوچکترین پسر عبدالمطلب، در میان قریش از لحاظ زیبایی و حجب و حیا مشهور بود. او با آمنه (سلام الله علیها) دختر وهب که به پاکی و عفت معروف بود ازدواج کرد. عبدالله برای تجارت به شام رفت و در راه بازگشت از شام بیمار شد و در مدینه بستری گردید. او در سن 25 سالگی در مدینه وفات یافت.
بدین ترتیب پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) در روز هفدهم ربیع الاول عام الفیل (مطابق سال 580 میلادی) در شهر مکه متولد گردید. عام الفیل، یعنی سالی که فردی به نام ابرهه به دستور پادشاه حبشه (نجاشی) با سپاه زیادی تصمیم به ویران کردن خانه خدا گرفت. ولی قبل از انجام این عمل دسته‌ای از پرندگان که با منقار و پاهای خود، سنگهایی را حمل می‌کردند در بالای سر سپاه ظاهر شدند و این سنگها را روی سر سپاهیان ریختند که باعث از بین رفتن سپاه شد.
در روزی که حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) به دنیا آمدند، گفته‌اند که:
1-      تمام بتها به رو، بر زمین افتادند.
2-      ایوان کسری در آن شب به لرزه درآمد و چهارده کنگره آن ریخت.
3-      دریاچه ساوه که سالها آن را می‌پرستیدند خشک شد.
4-      در بیابان سماوه که سالها کسی در آن آب ندیده بود، آب جاری شد.
5-      آتشکده فارس که هزار سال خاموش نشده بود، خاموش شد.
6-      تختهای پادشاهان جهان سرنگون شد.
7-      در همان شب، نوری از سرزمین حجاز تابید و تا مشرق ادامه پیدا کرد و ...
 
آمنه (سلام الله علیها) در زمان بارداری می‌گفت که هرگز احساس نکرده که باردار شده و هیچگاه باری سنگین همچون زنان دیگر را در خود نیافته است. گفته‌اند پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) در هنگام متولد شدن پاکیزه و تمیز بود و خون و چیزهای دیگر به همراه او از شکم مادر خارج نشد. همینطور می‌گویند زمانی که پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) متولد شد سر به سوی آسمان بلند کرد و سپس برای خداوند تبارک و تعالی سجده نمود.
آمنه (سلام الله علیها) می‌گوید در هنگام ولادت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم)، کسی به او گفته بود که او سرور آدمیان را به دنیا آورده است، پس او را "محمّد" بنامد. وقتی عبدالمطلب از این جریان اطلاع یافت، گوسفندی را کشت و گروهی از بزرگان قریش را دعوت کرد و در آن جشن نام پیامبر را محمد یعنی ستوده شده قرار داد.
بندۀ خدا | 7:52 قبل از ظهر - سه شنبه 10 بهمن 1391برچسب:پیامبر,امام,صادق,جشن,میلاد,
+
 
منوی اصلی
خانه
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
آرشیو وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ
 
درباره وبلاگ

به وبلاگ ما خوش آمدید . نظر یادتون نره

 
نویسندگان
بندۀ خدا
عاشقتم خدا
 
موضوعات مطالب
تصاویر
تصاویر مهدوى
سایر تصاویر
مقاله ها
پیام مناسبت ها
احادیث
شعر
متفرقه
دانلود(کتاب.نرم افزار.فیلم)
رمضان
ادعیه و نماز
 
سایر امکانات

  RSS 

POWERED BY
LoxBlog.COM

 قالب مذهبی


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 55
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 55
بازدید ماه : 92
بازدید کل : 126668
تعداد مطالب : 346
تعداد نظرات : 84
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


 


تمامی حقوق محفوظ می باشد!

www.ShiaTheme.com